Harry Potter 1


Harry Potter och De vises sten.
Den föräldralöse Harry Potter har vant sig vid att leva tillsammans med sin tyranniske morbror Vernon, sin känslokalla moster Petunia och sin girige, bortskämde kusin Dudley. Han har till och med vant sig vid att bo och sova i det trånga skrymslet under trappan. På grund av tragiska omständigheter tvingades Harrys otäcka släktingar på Privet Drive nummer 4 ta hand om honom när han var en liten baby. Snart skall Harry fylla elva år. Som vanligt kommer hans födelsedag firas utan några presenter. Medan Dudley alltid får hur mycket som helst och ändå skriker ut sitt missnöje. Men så en vacker dag dimper det ner ett tjockt kuvert i brevlådan adresserat till "Mr H. Potter, skrymslet under trappan". Brevets avsändare är Albus Dumbledore rektor vid Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.
Min kommentar.
Haha! Den har varit min favoritfilm när jag var små.. jag har sett säkert den tusen gånger, så det var så längesedan att se den så jag satte igång filmen för flera timmar sedan, innan jag såg The Loved Ones, Piranha och Altitude. Filmen är lika underbar som den var, jag älskar den! Jag ska nog börja läsa Harry Potter serien, alltså böckerna. Filmen får absolut 5 av 5 i betyget.
Trailern hittar ni här.

Ditt namn?
Spara info?
Din bloggadress?

Skriv din kommentar?